Chcete zhubnout? Vybudujte si ty správné návyky!

PALEO ZDRAVĚ ONLINE KONZULTACE

Patříte také mezi ty, co si každý rok dávají novoroční předsevzetí? Slibujete si, že budete výkonnější, odolnější, štíhlejší, úspěšnější, pružnější, že budete více myslet na své zdraví a zatočíte se svými zlozvyky? Blíží se konec ledna a mnozí na svá předsevzetí již dávno zapomněli. Jsou tu však i ti, kteří se stále drží, ale motivace pomalu klesá. Pojďte se tedy společně namotivovat a zkusit to znovu, lépe a hlavně u toho vydržet. Povím vám, jak na to.

Fáze uvědomění

Nejdůležitější je si uvědomit, že chci něco změnit a ROZHODNOUT se pro nápravu. Pokud do vás stále někdo hustí, že byste měl nějaké to kilo zhubnout a vy nejste o své změně zcela přesvědčen, je to na nic. Sice se o nějakou tu změnu pokusíte, ale vaše snaha brzy ztroskotá na mrtvém bodě a vy podlehnete svodům, které na vás číhají na každém rohu – och ten skvělý čokoládový dortíček  :) Rozhodnout se musí každý sám za sebe. Pokud se rozhodnete, můžete začít uskutečňovat kroky k nápravě. V této fázi je skvělé si uvědomit, co od změny očekáváte a jednotlivé body si sepsat.

Např. když změním své stravovací zvyklosti,

  • budu skvělým příkladem pro své blízké
  • mé děti budou žít plnohodnotnější život, jelikož si správné jídelní zvyklosti osvojí již v raném věku
  • upevním své zdraví
  • budu sebevědomější, šťastnější, ohebnější, výkonnější

Fáze přijetí

V této fázi jste odhodlán a ani na vteřinu byste neměl pomýšlet na neúspěch. Pokud chcete něco dokázat či změnit, musíte vystoupit z vaší komfortní zóny a začít vyšlapávat novou, ač zpočátku dost trnitou cestičku. Velké změny jsou vždycky těžké, ale buďte silný, ta odměna na konci za to vážně stojí. Raději se připravte i na odpor okolí. Vždy, když začnete dělat něco jinak, lidem okolo vás se to nemusí líbit a k vašemu rozhodnutí se staví všelijak. I na tyto situace musíte být připraven a obrnit se argumenty.

Fáze změny

Vybudovat si návyk stojí určité úsilí. Na začátku vám toto úsilí bude připadat obrovské a budete se na něj muset velmi soustředit. K jídlu máme holt všichni velmi emotivní vztah a asociace sahají až do dětství. Nebojte se, po určité době dosáhnete bodu, kdy vše bude jednodušší, a návyk si začnete osvojovat. Změny doporučuji dělat pozvolněji, lépe si je osvojíte. Pokud si hned na začátku naložíte na svá bedra moc velký náklad, zvyšuje se riziko neúspěchu a tím pádem i zklamání ze sama sebe. Věřte, že i drobná změna na začátku, vyprodukuje obrovské výsledky. Opakování je matkou moudrosti. Pokud vydržíte 30 dnů, většinou již nepovolíte a můžete si začít osvojovat další návyk.

ebook obalka

DESATERO OSVOJOVÁNÍ NOVÝCH NÁVYKŮ

  1. Připomínejte si svůj záměr a vnitřní motivaci.

Pokud potřebujete podporu, svěřte se svým známým. Veřejný závazek vás více udrží ve střehu a máte i skvělou příležitost získat podporu v době, kdy se zcela nedaří. Vysvětlete okolí důvody svého rozhodnutí.

  1. Udržte pozornost po dobu 30 dnů – udělejte z toho prioritu.
  1. Plánujte předem (jídlo, cvičení).

Naplánujte si jídelníček, cvičení, nakupujte dopředu. Pokud nebudete plánovat, může se vám vše velice dobře vymknout z rukou. Zaskočí vás nenadálá situace, kdy si např. nebudete moct uvařit a ve spěchu pak uděláte školáckou chybu.

  1. Najděte krizové okamžiky.

Štěstí přeje připraveným. Zapište si proto všechny potenciálně náročné a komplikované situace, např. dlouhý den v práci, rodinná sešlost, večírky.

  1. Upravte si prostředí.

Odstraňte všechny vjemy, které mohou zhatit váš cíl. Připravte svou domácnost na změnu, zbavte se nezdravých jídel. Pokud se lákavé jídlo bude nacházet ve vašem dosahu, představuje neustálé pokušení a při prvním stresu podlehnete. Buďte proto důslední.

    6.   Najděte si parťáka či stejně naladěné lidi. 

Najít si tu správnou podporu je klíčové pro udržení motivace, inspirace a zodpovědnosti během změny. Poproste někoho ze svého okolí, aby změnu zkusil s vámi. Podporu můžete najít i třeba na facebooku, v posilovně apod.

paleo_zdrave_banner_recepty 1080

    7.  Zapisujte si své pokroky.

Pokud si vedete deník, můžete si uvědomit spoustu souvislostí. Jednou za čas se vyfoťte ve spodním prádle a po čase fotografie srovnejte.

  1. Nikdy svůj návyk nevynechejte 2x v řadě.

Pokud jednou porušíte svůj návyk, nic tak zásadního se ještě neděje, ke svému pravidlu se snadno vrátíte. Pokud však vynecháte 2x za sebou, představuje to problém.

  1. Vytvořte, co nejdelší řetěz opakování.
  1. Návyk proměňte v hru či zábavu.

Pokud vás budou vaše změny bavit, budete vše lépe zvládat.

Je skvělé, že jste se rozhodli změnit své dosavadní stravovací návyky. Není to jednoduchá cesta, ale věřte mi, ten cíl, ten vážně stojí za to. Pro Vás, kdo chcete měnit svoji stravu postupně, protože už jste si sami na sobě vyzkoušeli, že Vám radikální změny nesvědčí, může být perfektním pomocníkem a rádcem můj E-book. Ve 20 krocích projdete zdravým životním stylem a dozvíte se důležité informace o potravinách.

 

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Facebook
Google+
http://paleozdrave.cz/archiv/430">
Instagram
PINTEREST
PINTEREST
SHARE

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close